|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با حضور نمایندگان مردم استان قزوین

جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با حضور نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین مشکلات این صنعت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین؛ مهندس پویا رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان در ابتدا هدف از برگزاری این جلسه را هم فکری و هم اندیشی با نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات و مسائل آب و برق در استان برشمرد و عنوان داشت: وزارت نیرو یک وزارتخانه خدمت رسان می باشد که بصورت مستقیم با مردم در ارتباط بوده و تمامی تلاش و همت مدیران و کارکنان این وزارتخانه در راستای رفع مشکلات ناشی از تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی و به تبع آن کاهش میزان تولید نیروگاههای برقابی می باشد.

ایشان با اشاره به میزان بارندگی در استان قزوین بیان داشت: میزان بارندگی در دشت قزوین نسبت به سال گذشته حدود 10% کاهش داشته که همین موضوع سبب شده که تا در حال حاضر ذخیره آب سد طالقان نسبت به سال گذشته چیزی حدود 80 میلیون متر مکعب کمتر باشد.

مهندس پویا با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی از منابع آبی استان اضافه کرد: با تلاش و کوشش های شبانه روزی گروه های گشت و بازرسی و انسداد چاههای غیر مجاز از ابتدای سال آبی 93 تاکنون حدود 2050 حلقه چاه غیر مجاز استان مسدود شده که این خود باعث حفظ و حراست 370 میلیون متر مکعب آب در سفره زیر زمینی شده و سبب گردیده تا افت سطح آب سفره زیر زمینی از حدود 168 سانتی متر در سال 93 به 85 سانتی متر در سال جاری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به محدودیت منابع آبی استان عنوان کرد: در جلسه آتی شورای حفاظت از منابع آب استان پیشنهادی مبنی بر تعدیل چاههای پروانه دار کشاورزی و تأمین آب باغات قدیمی استان ارائه خواهیم داد.

مهندس پویا اصلاح تعرفه های آب و برق را ضرورتی در جهت حفظ ارائه خدمات شایسته به مردم و فعال نگه داشتن تأسیسات صنعت آب و برق و تعمیر و نگهداری زیر ساخت های موجود برشمرد و بیان کرد: در خصوص تأمین آب و برق در شرایط عادی قرار نداریم و برای گذار از این شرایط می بایست برنامه ریزی دقیق همراه با راهکارهای علمی و اجرایی داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مهندس اله مرادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان عنوان داشت: در شرایط عادی میزان تولید نیروگاههای برقابی حدود 15 هزار مگاوات بوده که با توجه به کاهش میزان بارندگی و افزایش گرما این میزان در سال جاری به حدود نصف کاهش پیدا کرده است.  ایشان ادامه داد: به ازای هر یک درجه افزایش دما باید حدود 1700 مگاوات به میزان تولید برق اضافه شود.

مهندس اله مرادی ضمن تقدیر از مردم استان های قزوین و زنجان جهت رعایت الگوی مصرف عنوان کرد: با تغییر ساعات کاری ادارات و شرکت ها چیزی حدود 2 هزار مگاوات صرفه جویی صورت پذیرفته است.

مهندس باباصالح رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به بحران آب و تغییرات اقلیمی در سطح کشور بیان کرد: شرایط به گونه ای است که باید به سمت استفاده از انرژی های نو حرکت کنیم. ایشان استفاده از پنل های خورشیدی و احداث نیروگاههای بادی را از راهکارهای مناسب جهت تولید برق در شرایط فعلی برشمرد.

دکتر طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز با اشاره به شرایط کشور و بحران های اقتصادی پیش رو بیان کرد: امروزه شرایط به گونه ای است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کارها باید بصورت جهادی و انقلابی پیش برود و عملکرد ما باید طوری باشد که رضایت مردم در همه زمینه ها جلب شود.

مهندس زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه و بحرانی کشور عنوان داشت: باید در این شرایط عملکرد ویژه داشته باشیم و مسائل و مشکلات را با زمانبندی و برنامه ریزی دقیق به نتیجه برسانیم. ایشان نگاه ویژه به بحث آبهای خاکستری و پسماند را به عنوان آبهای جایگزین خواستار شد.

در خاتمه این جلسه دکتر محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قابل قبول دانستن عملکرد شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان اظهار داشت: آب و برق رگ حیات جامعه هستند لذا باید قدمهای موثر و بزرگی در این زمینه بخصوص در بحث آب کشاورزی برداشته شود.

ایشان حرکت به سمت آبیاری های نوین و اصلاح الگوی کشت را از راهکارهای مهم جهت جلوگیری از هدر رفت آب برشمرد و خواستار ارتباط دو سویه بخش صنعت و کشاورزی با دستگاههای خدمت رسان شد.

کد خبر: 960
  تاریخ خبر : 1 مرداد 1397
 خواجوی
 716
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 1,569
  • بازدید دیروز : 6,270
  • کل بازدید : 5,312,005
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 14:40:04
  • شناسه IP شما : 18.118.137.243

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8