|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست صمیمانه مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با رئیس کل دادگستری

مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین ضمن دیدار با رئیس کل دادگستری استان در خصوص آخرین وضعیت و چالش های فراروی این صنعت در استان و زمینه های همکاری با دستگاه قضا برای ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری استان در این دیدار اظهار داشت: به تصریح آموزه های دینی رساندن نعمت های الهی به مردم قابل تمجید است و دستگاه قضایی نیز کمک می کند تا ریسک پذیری و شجاعت مدیران برای تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی‌نیا بر انجام کار کارشناسی در زمینه تولید، مصرف و چالش های فرا روی صنعت آب و برق استان تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مستمر و با برنامه بین دستگاه های خدمات رسان و مجموعه دادگستری استان برای رفع مشکلات خدمت رسانی به مردم شد.   

وی ادامه داد: فرصت یگانه ی خدمتگزاری به مردم یک نعمت از سوی خداوند متعال است که باید قدر آن را بندانیم و نباید این فرصت و  نعمت را به سادگی از دست بدهیم.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این دیدار گزارشی در خصوص طرح ها و پروژه های این شرکت به عنوان یک شرکت صد درصد دولتی و متولی حاکمیت آب استان ارائه نمود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای قزوین در حوزه مطالعات منابع آبی گفت: مطالعات و اندازه گیری منابع آب استان در حوزه آب های سطحی مانند چشمه ها، قنوات، رودخانه ها و منابع آب زیرزمینی با استفاده از ابزارهای اندازه گیری مخصوص مورد پایش قرار می گیرد و در نهایت با تحلیل داده های بدست آمده میزان بیلان منابع آب و تغییرات سطح آب های زیرزمینی مشخص می شود، همچنین براساس اطلاعات حاصل شده در خصوص احداث سدها، بندها، خطوط انتقال و محل های مناسب جهت تغذیه مصنوعی برنامه ریزی و تصمیم گیری بعمل می آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین مساله کم آب شدن دشت قزوین را چالشی مهم برشمرد که بر اساس آن حجم ذخیره آبخوان در این دشت از 13 میلیارد مترمکعب در چهار پنج سال گذشته به حدود ده میلیارد مترمکعب در حال حاضر رسیده که لازم است اقدامات هوشمندانه ای برای حفظ و احیاء این سفره ارزشمند صورت پذیرد.

ستوده همچنین با اشاره به تغییرات اقلیمی و وقوع خشکسالی برای چهارمین سال پیاپی در استان، تصریح نمود: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و لزوم سازگاری با کم آبی و با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از بروز چالش در این حوزه مطالعات طرح های توسعه منابع آب استان تا افق ۱۴۲۰ توسط شرکت آب منطقه ای انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با بیان این موضوع که بارگذاری های جدید در استان باید بر مبنای سند جامع آمایش استان باشد افزود: گفت یکی از مهمترین اقدامات در بحث مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در بخش صنعت بازچرخانی پساب و استفاده مجدد از پساب تولیدی بجای منابع آب زیرزمینی جهت تولید می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به مهمترین طرح های آبی استان اظهار داشت: سد شهید لشگری نهب به عنوان اولین سد استان قزوین با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی آماده افتتاح و بهره برداری می باشد و هدف از ساخت این سد کنترل سیلاب های فصلی و ناگهانی رودخانه خررود و تامین و مدیریت آب جهت مصارف کشاورزی می باشد.

وی افزود: در پائین دست این سد، شبکه آبیاری نهب قرار گرفته که با هدف تنظیم و تحویل ۸۰ میلیون مترمکعب آب از منابع سطحی به اراضی کشاورزی در دست اجرا بوده و هزینه ساخت پروژه سد و شبکه آبیاری نهب حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

ستوده در خصوص احداث سد بالاخانلو نیز در منطقه بوئین زهرا گفت: سد بزرگ بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان به میزان 5 میلیون مترمکعب در حال احداث است که این سد نیز با پیشرفت 86 درصدی بزودی آماده آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بیان نمود: انتقال آب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان نیز یکی دیگر از طرح های مهم انتقال آب در استان می باشد که فاز اول آن با هدف تامین آب شرب آبیک به میزان 260 لیتر در ثانیه به به بهره برداری رسیده و فاز دوم این طرح با هدف انتقال آب از سد طالقان به شهرهای محمدیه و مهرگان در انتظار تخصیص اعتبارات مورد نیاز می باشد.

ستوده در بخش پایانی صحبت های خود ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با خاطیان و متخلفان در حوزه منابع آب استان یادآور شد: تاکنون حدود ۳۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

کد خبر: 1788
  تاریخ خبر : 6 مرداد 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 6 مرداد 1403
 خواجوی
 36
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 12
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 128
  • بازدید دیروز : 7,892
  • کل بازدید : 5,755,640
  • آخرین به روزرسانی : 6 مرداد 1403 19:17:31
  • شناسه IP شما : 3.21.105.209

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8