|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اهداف مدیریت بحران

اهداف:

بالاترین هدف از استقرار مدیریت بحران در یک سازمان یا دستگاه اجرایی، کاهش یا حذف خسارات ناشی از بحران است. تجربه نشان داده بهترین و شاید کم هزینه ترین راهکار در این سیستم مدیریتی، پیشگیری از وقوع بحران (به عنوان یکی از مراحل چهارگانه مشهور مدیریت بحران) و حاکمیت تفکر «مدیریت ریسک» به جای «مدیریت بحران» است. مراحل چهارگانه در مدیریت بحران بدین شرح است:

  1. پیشگیری: مجموعه اقداماتی است که با هدف جلوگیری از وقوع حوادث یا کاهش آثار زیانبار آنها، میزان خطرپذیری جامعه را ارزیابی نموده و با مطالعات و اقدامات لازم، سطح آن را تا حد قابل قبول کاهش می دهد.
  2. آمادگی: مجموعه اقداماتی است که توانایی جامعه را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می دهد و شامل جمعآوری اطلاعات، برنامهریزی، سازماندهی، ایجاد ساختارهای مدیریتی، آموزش، تأمین منابع و امکانات، تمرین و مانور است.
  3. پاسخ (مقابله): انجام اقدامات و ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است که با هدف نجات جان و مال انسانها، تأمین رفاه نسبی برای آنها و جلوگیری از گسترش خسارات انجام میشود. عملیات مقابله شامل اطلاع رسانی، هشدار، جستجو، نجات و امداد، بهداشت، درمان، تأمین امنیت، ترابری، ارتباطات، فوریتهای پزشکی، تدفین، دفع پسماندها، مهار آتش، کنترل مواد خطرناک، سوخترسانی، برقراری شریان های حیاتی و سایر خدمات اضطراری ذیربط است.
  4. بازسازی و بازتوانی: بازسازی شامل کلیه اقدامات لازم و ضروری پس از وقوع بحران است که برای بازگرداندن وضعیت عادی به مناطق آسیب دیده با در نظر گرفتن ویژگیهای توسعه پایدار، ضوابط ایمنی، مشارکتهای مردمی و رعایت مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی منطقه آسیب دیده انجام میگیرد. بازتوانی نیز شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بازگرداندن شرایط جسمی، روحی و روانی و اجتماعی آسیبدیدگان به حالت طبیعی به انجام می رسد.

 تاریخ ثبت : 21 دی 1401
  آخرین به روزرسانی : 21 دی 1401
حمید
 3647
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 218
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 23,334
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 8,687,065
  • آخرین به روزرسانی : 13 آذر 1403 18:09:13
  • شناسه IP شما : 3.129.39.83

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8