طبق بند 2 ماده 9 مصوبه شماره 1127128 مورخ 1395/12/28شورای عالی اداری با عنوان ”حقوق شهروندی در نظام اداری“، شهروندان حق دارند تا سیاستها، تصمیمات، فرآیندها، خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز نمایند.
در این راستا و به منظور جلب مشارکتهای مردمی، شرکت آب منطقهای قزوین بر خود لازم میداند نظرات، پیشنهادات و انتقادات آحاد مردم به ویژه از سوی نخبگان، متخصصین، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان را گردآوری و راهکارهای افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید. شرکت آب منطقهای قزوین تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه های اجرائی را در سرلوحه کار خود قرار داده است و به همین منظور بسترهای ارتباطی الکترونیکی را به شرح زیر فراهم و ارائه می نماید:
این شرکت کلیه مقررات صادره خود اعم از بخشنامهها، آیین نامهها، دستورالعملها و ضوابط اجرایی را از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و امکان دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی را فراهم میکند.
دریافت نظرات و پیشنهادات کلیه علاقهمندان به مشارکت در تدوین قانون آب کشور
اسامی و نظرات مشارکت کنندگان در نظرخواهی ویرایش نخست متن قانون آب کشور
نظرسنجی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی
نظرسنجی در خصوص قوانین و مقرارات
این شرکت امکان نظرخواهی در خصوص قوانین و مقررات مرتبط با فعالیت های خود را برای عموم مردم فراهم نموده است.
تعرفههای سالیانه آب و خدمات وابسته از طریق منوی بالا تارنما در بخش "راهنمای ارباب رجوع " در دسترس عموم قرار میگیرد.
در بخش میز خدمت الکترونیک تارنمای شرکت، برای هر خدمت بصورت مجزا قابلیتهایی شامل (نحوه ارائه، شناسنامه، توافقنامه، ثبت و پیگیری درخواست و ثبت نظرات و پیشنهادات) فراهم شده است.
این شرکت در بخش ارائه پیشنهاد برای بهبود ارائه خدمات امکان ثبت نظرات، و راهکارهای پیشنهادی و اصلاحی در نحوه ارائه خدمات را برای مشترکین فراهم نموده است.
این شرکت امکان ثبت پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادهای صنعت آب کشور را برای عموم مردم فراهم نموده است.